مزایا و فواید نوشیدن آب تصفیه شده چیست؟
نوشته شده توسط : رضاییان

مادامی که ذهن شما به دنبال یافتن راه های بسیاری برای داشتن سلامتی در سریع ترین زمان ممکن است، یک حقیقت ساده و معمول را از دست می‌دهد و آن هم این است که: “آب خالص برای شما واقعا مفید خواهد بود.” در صورتی که همیشگی و به صورت مداوم مصرف شود. آب خالص و تصفیه شده، شگفتی‌هایی را رقم می‌زند که درمان‌های ساختگی فقط آرزوی آن را دارند. حال میخواهیم به این موضوع بپردازیم که چرا آب خالص و تصفیه شده بهتر از سایر گزینه‌هاست؟ و برخی مزایا و فواید آب تصفیه شده را نیز بیان کنیم.

آب تصفیه شده و فواید آن

آب خالص و تصفیه شده آبی است که برای از بین بردن ناخالصی‌ها نظیر مواد شیمیایی و سایر آلاینده‌ها، پردازش یا فیلتر می‌شود. این آب معمولا از آب‎‌های لوله کشی و زیرزمینی تولید می‌شود و عمل تصفیه توسط دستگاه تصفیه آب صورت می‌گیرد که در ادامه به آن پرداخته‌ایم.

در تصفیه خانه‌های مرکزی بسیاری از ناخالصی ها از بین می‌روند، از جمله:

  • باکتری‌ها
  • جلبک‌ها
  • قارچ
  • انگل‌ها
  • آلاینده‌های شیمیایی
  • فلزاتی مانند جیوه، آرسنیک، مس و سرب

روش‌های ‌متعددی برای تصفیه آب به صورت تجاری و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بیشتر کشورهای غربی، آب آشامیدنی عمومی تصفیه می‌شود تا برای مصرف انسان ایمن باشد. با این حال، استانداردهای آب آشامیدنی در سراسر جهان متفاوت است و معمولاً براساس مقررات دولتی یا استانداردهای بین‌المللی است. در حقیقت ، سازمان بهداشت جهانی تخمین زده است که بیش از ۲.۱ میلیارد نفر به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند. همچنین در کشورهایی که آب آشامیدنی عمومی را تصفیه می‌کنند، از روش مختلفی جهت ایمن سازی و تصفیه آب استفاده می‌شود، که شامل مراحل زیر است:
انعقاد و لخته شدن: در این روش مواد شیمیایی با بار مثبت به آب اضافه می‌شوند تا به ذرات دارای بار منفی متصل شوند که بتوانند فیلتر شوند. که در نهایت ذرات درشت تری به نام floc را تشکیل می‌دهد.
رسوب: به دلیل اندازه بزرگتر، فلوک به ته منبع آب رسوب کرده و از آب تمیز جدا می‌شود.
فیلتراسیون: آب تمیز بالای منبع، از طریق سیستم های فیلتراسیون متعددی که از زغال سنگ، شن و ماسه ساخته شده است، جریان پیدا می‌کند که موجب از بین رفتن آلودگی‌هایی مانند گرد و غبار، باکتری‌ها، مواد شیمیایی و ویروس‌ها می‌شود.گندزدایی: در طی این مرحله، ضدعفونی کننده‌های شیمیایی مانند کلر به آب اضافه می‌شوند تا باکتری ها یا ویروس های باقیمانده را که ممکن است در چند مرحله اول زنده مانده باشند، از بین ببرند.
توجه: به این نکته توجه کنید که نحوه‌ی تصفیه آب بسته به منطقه و کیفیت آب محلی ممکن است متفاوت باشد.

جهت خواندن ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید : https://b2n.ir/e05697

 





:: برچسب‌ها: مزیت آب تصفیه شده ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: